fredag 5 april 2013

Yogisk vilsam dag

En äkta yogini. Det är vad jag känt mig som idag. Stannat hemma. För trött helt enkelt. Vilade på förmiddagen. Gjorde ett långt yogapass vid lunch, så pass att jag blev svettig. Åh det var himmelskt. Ätit strikt lågkolhydratkost. Druckit kaffe med kokosfett i. Gjort ghee i ugnen för första gången! Det var hur lätt som helst. Temperaturen på 100 grader. Ett halvt kilo smör ekologiskt, osaltat i en ugsnform.



Stod inne ungefär en timme. Efter timmen fanns det klargula lysande vätskan där. Med ytan täckt av det som ska bort.











Hällde vätskan genom ett filter, ett slags evighetsfilter till melittahållare.









Ställde den på en tillbringare och vips rann det gula ner och det vita klägget stannade kvar. Lätt som en plätt. Har slut på fina glasburkar så det får jag köpa mig imorgon, men i tillbringare med ett lätt lock är det också ok. Men inte lika snyggt kanske :)









Dricker fint te på eftermiddagen på trappen. Grannens katt kommer och rullar sig i gruset. Jag känner mig slak. Det är nog mer vila som ska till. Jag gör inget annat. Väntar in mig. Trevlig helg hörni!

4 kommentarer:

  1. Så behändigt! Slippa kladd och sprätt på spisen. Ghee it is tomorrow i mitt kök, i min ugn :)
    Tack för tips och inspis ♥

    SvaraRadera
  2. Jag måste också prova i ugnen det verkar smidigt!!

    Ta hand om dig <3

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag med prova!
    Ha en underbar helg!
    kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Ska också prova...

    PS VAD är Ganesch mer än ingefåra och fläderbär? Jag är så nyfiken på texten på bilden, kan inte läsa första ordet.


    IngaLing

    SvaraRadera